pondělí 11. dubna 2016

Žádost o vízum

Dokud jsem o tom četla jen od ostatních, tak jsem nevěřila, že to může být až taková blbost. No, je to ještě šílenější než by si mohl člověk myslet. Věc se má tak, že do 10 dnů od doby, kdy s rodinou matchnete, tak do agentury dorazí visa pack. Agentura vás o tom informuje, pošle oskenovaný ds form a sevis + instrukce, s tím, že až se vydáte na ambasádu, vyzvednete si to u nich. Před návštěvou ambasády jsou povinnosti následující - nechat se vyfotit, vyplnit online ds form, zaplatit za víza a sjednat si schůzku. Takhle to nevypadá nijak složitě, prostě otázka pár minut, maximálně hodinu. Dovolte mi, abych se tomuto srdečně zasmála. Bylo to mnohem horší než cokoliv před tím!

Kámen úrazu nastal už v tom, že se mi prostě nedařilo na stránkách ambasády ani za mák vyznat, natož abych našla, kde jsou ty slavné stránky pro vyplnění ds. Podařilo se mi to, zajásala jsem a přečetla si úvodní stránku, kde psali, že vyplnění trvá 20 minut!!!! V tu chvíli jsem netušila co si myslet, protože ostatní o tom mluvili jak o peklu. Dala jsem se tedy do vyplňování a  tom to začalo. Už v e-mailu od agentury bylo napsané, ať si to ukládáme, že je určitý časový limit, jinak smůla. No... To jsem dělala, první otázky jednoduché. Pak jsem ale od počítače musela na chvíli odejít, vše jsem nechala jak bylo. Když jsem se ke svojí práci chtěla vrátit, tak to samozřejmě šlo. Ovšem když jsem klikla na tlačítko pro uložení, tak mě to odhlásilo!!! No já jsem zuřila. No nic, zhluboka jsem se nadechla (nic jiného mi stejně nezbývalo), chtěla jsem se přihlásit zpátky a s tím přišlo další překvápko. Kromě bezpečnostní otázky po mně chtěli kód, pod kterým to mám celé uložené. Je to automatický kód, který dostane každý přidělen při tom, když vyplňovat začíná. Já chytrá si to neopsala, do mailu se to taky neposlalo. Tím pádem jsem musela vše vyplňovat opět od začátku, bomba. Tentokrát jsem si svůj kód opsala, abych si to nemusela zopáknout potřetí.

No... Po zmiňovaných dvaceti minutách jsem byla pořád na začátku. Nevím kolik to bylo čistého času, ale se vztekáním, rozčilováním a tak dále mi to zabralo jeden večer a jedno odpoledne. Několikrát mi samozřejmě vypršel čas, takže jsem musela celou stránku vyplňovat od začátku. Po každé jsem si to ukládala, ale pokud jsem měla vyplněnou jen půlku stránky, tak se mi to prostě uložit nedařilo. No a pak, když jsem to tedy dovyplnila, tak místo toho, aby se mi to uložilo, se mi to celé odhlásilo a já mohla začít znovu, samozřejmě rychleji. Vážně jsem si několikrát myslela, že to vážně nejde vyplnit na jeden zátah. Mám pocit, že mám z toho půlku vlasů šedivých, na nikoho jsem z celé nervozity neměla náladu, na všechny kolem sebe jsem byla nepříjemná. A jako bonus z toho všeho mi bylo večer z nervů zle (při čemž jsem to už měla za sebou, tak to absolutně nechápu). Celý matching proti tomuhle byl procházka rajskou zahradou. Ve finále se ale povedlo, nahrála jsem fotku a mně spadl kámen ze srdce, protože další věc byla hotová.

Mohla jsem postoupit dál a to k placení víz. Na té stránce jsem byla hned, přišlo mi to až směšně jednoduché po tom, co jsem vyplňovala před tím. Mína mě uklidňovala, ať se nebojím, že to horší ještě přijde. No,.. A taky že přišlo, opět jsem byla v koncích. Nakonec se ale zadařilo a já víza úspěšně zaplatila. O tom jsem také četla, jak je to hrozné, že to nejde, musí se s tím letět do banky... Já už ale byla připravená na vše. Po tom co jsem vše měla úspěšně vyplněné mi nabídli 4 možnosti placení. Jednou z nich byla platba online kartou (funguje to jen pro ty, kteří mají debetní kartu, pro kreditní to nefunguje). Zvolila jsem tedy to, protože nejen, že je to rychlejší, ale také přehlednější než platba přes internetové bankovnictví, protože to nebylo jako klasická platba. Zaplaceno jsem měla asi do minuty, takže jsem opět začala pochybovat o tom, že je to správně, protože mi nešlo na rozum, proč na to ostatní tak nadávají, když to je přeci tak snadné. V momentě, kdy mi ale dávali vybrat si termín na pohovor na ambasádu mi bylo jasné, že vše proběhlo bez problémů, protože tento krok přichází až v okamžiku, kdy je úspěšně zaplaceno. Hned jsem to tedy poradila dál Míně, aby se u toho nemusela zbytečně nervovat. A radím to i všem ostatním, které to třeba v budoucnu čeká! :)

Vízový pohovor mě čeká tento čtvrtek ve 14:00. Na ambasádu jdu s Mínou, která má pohovor po mně... Tak jsem na to zvědavá. Doufám, že počasí nám bude přát, protože si chceme udělat pěknej den v Praze, abychom si jí ještě užily, než odletíme. :)

Abych to ale celé shrnula... Kromě toho, že půlku vlasů mám vytrhanou a druhou šedivou, tak jsem vše zvládla bez problémů. Vše je přehledné, ve skupině Au Pair na facebooku je na první část návod, návod máme i od agentury. Tím pádem nechápu některé, kterým to nestačí a v té skupině se ptají na kraviny. Já chápu, chtějí to mít správně, ale v tom případě nechápu, že se nebojí letět, protože tam jim také nebude nikdo pořád radit. Já neříkám, také jsem se zeptala Míny, ale bylo to maximálně tak dvakrát a stejně mi to pak došlo, protože jsem byla nepozorná a nepřečetla si to celé. Kdyby nebyl krátký časový limit, tak by mě to tam asi tak nerozčilovalo, protože přehledné to bylo a jak říkám, měla jsem k ruce dost návodů. Ale to je už na každém jak s tím naloží, nikoho rozhodně nechci soudit. :) V tuhle chvíli jen doufám, že mám vše správně vyplněné.

Držte mi ve čtvrtek palce a já se zase brzy ozvu! :)

Žádné komentáře:

Okomentovat